lördag 30 januari 2010

Remake..

När jag fyllde år fick jag en bricka av min svärmor med en kaffekopp av mormor-stil och ett paket.
på en liten lapp stod det,`tycker man inte om kaffe så kan man dricka..´ det var en tekopp i det paketet. sedan har kaffekoppen + två fat bra stått i skåpet. men så började det klia i pyssel nerven igen och jag fick en sprudlande idé efter att ha varit inne på bloggen, elses bod. så det blev ett kakfat av det. det är inte så svårt som man kan tro. det man behöver är en glas -och kakelborr en gängstav & låsmuttrar. allt kan hitta på clas olsson för ca 70kr. sedan är det bara att gå till mormor/farmor, röda korset eller liknande butik & inhandla de fat man vill ha. om man inte vill sätta en kaffekopp som fot så kan man köpa en liten ring i trä på hobby affären & limma fast under den understa talriken så att kakfatet kan stå.
sedan är det bara att mäta ut mitten på alla tallrikar & börja borra. men ha tålamod, det tar tid! så här blev resultatet & jag är mycket nöjd.

tittis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar