fredag 26 februari 2010

Igår åkte heddan tåg för första gången i livet. denna upplevelse delade vi med kusin clara, moster rebecca & gunilla. den som var mest entusiastisk var clara. redan när jag hämtade dem hemma för att åka till hallsberg fråga hon vart tåget var. sedan var det kul i ca 10 min att åka tåg. men åå vad jag älskar clara, hon är vår alldeles egna lotta på bråkmakaregatan. att klibba korv på fönstret och avslöja hur gamla vi alla är slapp vi, men oj vad kul det var att ät tablettask & ha ett eget litet bord som man fällde ner. resan gick till karlstad för att hälsa på syster/moster lisa. det var jätte mysigt att träffa henne & se hur hon bor i sin lilla lägenhet på hela 20 kvadratmeter.

just nu sitter jag i sängen tillsammans med min älskade lilla familj och vi bara fredagsmyser. jonatan har varit uppe hela natten för att skriva hemtenta, så nu har han slagit upp ögonen efter en liten eftermiddags lur. i högtalarna strömmar jack johnson & heddan diggar. det är helt underbar att ha sådana här stunder med familjen. jag myser ända in i hjärteroten. älskar min familj!

imorgon är det jobb som hägrar. det är roligt att ha börjat att jobba lite igen. det blir som en liten avkoppling från verkligheten. jag gillar verkligen mitt jobb, att träffa nya människor varje dag & förhoppningsvis få se dem med ett leende när de går ut ifrån butiken är en tillfredställelse på hög nivå. nu är det tillbaka till verkligheten & göra gröt till lill tjejen som är otroligt trött efter grådagen. hon vaknade 8:30 idag & ingen var gladare en jag, för här går vi alla i någon sorts dimma.

tittis.

1 kommentar: