onsdag 23 december 2009

dagen före dagen...


Vid den här tiden förra året låg heddan i min mage, nu ska vi få fira jul tillsammans med henne. idag har det varit en upp & ner dag. det började med en härlig frukost på café Java & sedan inhandling av de sista julklapparna. när vi kom till coop österplan för att handla folie till julskinkan gick allt snät. jag har nog aldrig varit så arg på ett stakars kassabeträdde förut. vi tig snabb kassan då vi bara hade tre varor. vad händer? jo, precis som förra gången vi gjorde det så hängde sig kassan. får då hjälp av en kvinna som jobbar i butiken så att jag kan få gå före i en vanlig kassa för att betala mina varor. då blir köpet icke giltigt. kvinnan säger då att det är omöjligt att det kan ha dragits pengar på mitt kort då kassan hängde sig, gick då in på min bank på mobilen och såg att jo vist där var det dragget 188 kr. det hela slutar med att jag får betala ytterligare 188kr & sedan få jag vänta mellan 3-5 arbetsdagar inan jag kan få tillbaka de första 188kr som coop österplan dragit på mitt konto. God jul från dom till mig! men sedan blev det inhandling av julgran. jonatan är på kärring film & heddan sover, så jag har pysslat inför julen nu i kväll. klätt granen, ställt fram tomtarna, slagit in paketen och gjort en god jul hälsning till våran ytterdör. det är vimpelbandet som ni kan se på bilden till höger. lätt fixat. jag klippte ut vimplar ut en dagstidning sedan skrev jag ut bokstäver i det typsnittet jag ville ha & storlek. klippte ut bokstäverna & klistrade fast dem på rött inslagningspapper. klistrade sedan vimplarna på ett rött snöre, satte en liten grankvist vid varje ände. ett lätt & bra jul pyssel som går fort att göra. nu sak jag krypa ner i sängen läsa en god bok & vänta på att jonatan kommer hem. hoppas att han har haft det trevligt i kväll!

tittis.

1 kommentar: