onsdag 10 mars 2010

spela spela på maraccas..

Idag vaknade heddan med feber. troligen kommer det ifrån att hon tog andra dossen vaccsin mot svininfluensan. men efter lite förmiddagsvila & mat blev det bra, tur då kunde vi gå till sångstunden idag. det var bra det för idag var det jätte roligt. vi sjöng en sång om ballonger & sångfröken elisabeth hällde ut en massa ballonger på golvet. heddan & kompis moa tände på idén att leka med dem direkt. å oj vad roligt det var!

på vägen hem så svängde jag in på panduro en sväng, man måste passa på när heddan sover. jag har varit lite pyssel sugen i några dagar nu & när jag idag var på stan så kunde jag passa på att svänga in i pyssel butiken. påsken nalkas & för er som inte redan vet det är jag överförtjust i allt som har runda -& äggliknande former. så det blev till att göra ett ägg, men inte i påsk tappning utan i tittis tappning. så när vi kom hem blev det för heddan att öva på att krypa, det närmar sig nu & jag satt bredvid och pysslade. tycker att mitt ägg blev riktigt bra. får nog göra några fler.

nu hör jag hur pappa jonatan föreslår bad för heddans del & själv ska jag snart bege mig till jobber för personalmöte.


tittis.

1 kommentar: